Rakentelu Foorumi

Qrolle, Elecraft, Atmel, Pic, LC-Meter, OBD2, Robotit, yms yms
Tänään on To Maalis 28, 2024 12:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: k2 rf mikkilinjassa
ViestiLähetetty: Ma Marras 06, 2006 10:34 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 10:21 am
Viestit: 31
Terve mieheen,

Kiitos Jarnon, oh6kw, että huomasin tämän postituslistan.

Mulla on K2/100 kaikilla mausteilla, sn 4781. Muuten toimii eikä rakentelussakaan tullut kompastuttua, mutta rf tunkee helposti mikkilinjaan. Eilen luulen saaneeni siitä työvoiton tai edes yhden erän ;). Mulla on Heilin HC-4 ja laitoin ssb-optioon parit modikset, eli R14 1k->10k ja ALC modis R9 10 -> 1,5k + 1k Q1:n kannalle muistaakseni. Nyt mikki ohjaa paremmin radiota, mutta edelleen varsinkin 10:llä tuli RF:ää mikkilinjaan. Ottamalla kuulokelinjasta maan pois alkoi pelittää!!! Mulla on mikkilinjassa MFJ:n puhekone ja DXdoupler, joten maa kyllä kiertää. Miinuspuolena taytyy sanoa, että polling rate tietokoneesta kuuluu paremmin korviin ja ehkä myötäkuuntelu on hieman toisenlainen.

Onko muilla vastaavia havaintoja tai kokemuksia? Onko joku kokeillut rakentaa vahvaria mikkilinjaan? Mitä mikkejä käyttätte? Paljonko ALC:n ledit heiluvat, mulla välähtelee 10-20 yksi ja 40:llä kolme ja 80-160 kaksi
lediä.

73 de juha - oh6os


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 06, 2006 6:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 10:59 am
Viestit: 210
Paikkakunta: Pieksämäki
Samoja kokemuksia. Ajettiin cqww:tä pelkällä mfj:n puhemuistilla, kun hc4 on myös rf feedbackia. Heilin elecraft mh2 käsimikillä ei ole sama aropleemaa. Pitää jossain vaiheessa koitta atuota modista.

ALC taitaa olla samallalailla.

73 Jukka


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 07, 2006 11:16 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 10:21 am
Viestit: 31
Varsinainen ongelma on mulla tuo DXdoupler. Tein siihen muutaman modiksen aikanaan ja ehkä ne aiheuttavat nuo ongelmat. Täytyy ottaa modikset pois ja katsoa sitten. Suoraan kytkettynä mikki (HC-4) toimii ok eikä korviin tule feedbackiä. Mutta kun laittaa DXdouplerin alkaa korvissa soida. Kaikkiaan K2:ssa on herkkä mikkilinja.

juha


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 08, 2006 8:05 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 10:21 am
Viestit: 31
Eilen aitoin kuulokelinjaan audioerotusmuuntajan, niin lähti pörinät ja pirinät ja kaikenmaailman poksahdukset kuulekelinjasta. Hieman vaimentaa tietty audiota, mutta AF-gainia lisää. Jos ei muuta auta, niin ainakin tuntuu kivemmalle, kun ei rf pyöri omaan korvaan. "Poissa korvista , poissa mielestä" ;).


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com